Barion Pixel
Weboldalunk használatával jóváhagyja a cookie-k használatát a Cookie-kkal kapcsolatos irányelv értelmében.
Kategóriák / Termékek

Vásárlási feltételek

A Webáruház üzemeltetője:

Név: Nagy Zsolt József e.v.

Székhely: 7629. Pécs Komlói út 29. Földszint 4.

Adószám: 66402080-1-22

Vállalkozói ig. szám: 34720172 Nyilvántartásba vevő hatóság: Baranya Megyei Okmányiroda

Kapcsolattartó neve: Nagy Zsolt József

Számlavezető Bank neve: Raifeisen Bank Zrt.

Számlaszám: 12072521-01876585-00100001

(továbbiakban eladó)

 

A webáruház elérhetőségei:

Levelezési cím: 7629. Pécs Komlói út 29. Földszint 4.

Telefonszám: +36202924440

Fax szám:

A cég elektronikus elérhetősége: info@nagydigitalmarket.hu

A webáruház domain címe: http://nagydigitalmarket.hu

 

Tárhely szolgáltató adatai:

Név: Shoprenter kft.

Cím: 1116. Budapest Albertfalva utca 3/a.

Telefon: 0612345012

e-mail cím: info@shoprenter.hu

 

Alapfogalmak:

Áru: A weboldalon eladásra szánt ingó dolog, ideértve a tartályban, palackban vagy egyéb módon korlátozott mennyiségben vagy meghatározott űrtartalommal kiszerelt vizet, gázt és villamos energiát, valamint a digitális elemeket tartalmazó áru.

Digitális elemeket tartalmazó áru: ingó dolog, amely digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatást foglal magában, vagy azzal össze van kapcsolva, olyan módon, hogy az érintett digitális tartalom, vagy digitális szolgáltatás hiányában az áru nem tudná betölteni funkcióit.

Felek: Eladó és vevó együttesen

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.

Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik résztvevője fogyasztónak minősül.

Funkcionalitás: a digitális tartalom, vagy digitális szolgáltatás azon képessége, hogy a céljának megfelelő funkciókat betöltse.

Gyártó: a termék előállítója, importtermék esetén a terméket az Európai Unió területére behozó importőr, valamint bármely olyan személy, aki vagy amely a terméken nevének, védjegyének vagy egyéb megkülönböztető jelzésének feltüntetésével önmagát gyártóként tünteti fel.

Hibás teljesítés: a termék eladója a szolgáltatásnyújtást teljesítő fél hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben, vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek.

Interoperabilitás: a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni olyan hardverrel és szoftverrel, amely eltér attól, amellyel az azonos típusú digitális tartalmat vagy digitális szolgáltatásokat általában együtt használják.

Kompatibilitás: a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás azon képessége, hogy együtt tudjon működni a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás átalakításának szükségessége nélkül olyan hardverrel vagy szoftverrel, amellyel azonos típusú digitális tartalmat vagy szolgáltatásokat általában együtt használják.

Jótállás: Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal, vagy jogszabály által jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótálást keletkeztető jognyilatkozatban, vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás lehet kötelező, és önkéntes szerződéses. A kötelező jótállás szabályait a kormányrendeletben rögzítették.

Tartósság: egy termék azon képessége, hogy megőrizze a megkövetelt funkcióit és teljesítményét szokásos használat mellett.

Tartós adathordozó: bármely olyan eszköz, amely lehetővé teszi a fogyasztó vagy a vállalkozás számára a személyesen neki címzett adatoknak a jövőben is hozzáférhető módon és az adat céljának megfelelő ideig történő tárolását, valamint a tárolt adatok változatlan formában történő megjelenését.

Termék: a webáruház által értékesítésre szánt áru, digitális elemeket tartalmazó áru.

Térítésmentesen: az áru, digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szerződésszerűvé tétele érdekében felmerült szükséges költségek - különösen a postaköltség, a szállítási költség, a munkaerő költség vagy az anyagköltség - megfizetése nélkül.

Vásárló: A webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy.

Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása, vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy, ideértve azt a személyt is, aki a vállalkozás nevében, vagy javára jár el.

Vételár: az áruért, valamint a digitális tartalom szolgáltatásért, vagy a digitális szolgáltatás nyújtásáért fizetendő ellenszolgáltatás.

 

A szerződés tulajdonságai:

 

A http://nagydigitalmarket.hu webáruházban található termékek képezik az eladó és a vásárlók közötti szerződés tárgyát. A webáruházban található termékek egyedi jellemzői a termékoldalon találhatóak. A termék mellett található vételár forintban értendő és mindig a kiválasztott termék bruttó ára.

A szerződés nyelve: magyar. A szerződés írásban kötött szerződésnek minősül és iktatásra kerül. A szerződés a későbbiekben visszakereshető. A szerződés magatartási kódexre utal: ÁSZF.

A rendelés menete:

1. A termék kiválasztása:

A vásárló a kiválasztott termék nevére, vagy fotójára kattintva megtekintheti a termék bővebb ismertetőjét. A termékfotón látható dekorációs elemek nem részei a terméknek, kivéve abban az esetben, ahol a termékleirás azt külön kiemeli.

2. A termék kosárba helyezése:

A termék darabszámának megadását követően a vásárló a KOSÁR gombra kattintva tudja egy virtuális kosárba helyezni a terméket. A termék kosárba helyezésével még nem jön létre fizetési kötelezettség. Amennyiben szeretne további terméket a kosárba helyezni, válassza a VISSZA A TERMÉKEKHEZ gombot, és tegye a kosárba a továbbiakban megvásárolni kívánt terméket, vagy termékeket. A kosár autómatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét.

3. A kosár tartalmának megtekintése:

A rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának megtekintésére, illetve módosítására. Amennyiben a kosár nem a megrendelni kívánt mennyiséget tartalmazza, abban az esetben a DARABSZÁM oszlopban található adatbeviteli mezőbe írja be a rendelni kívánt mennyiség darabszámát, majd nyomja meg a FRISSÍTÉS gombot. Amennyiben törölni kívánja a kosárban található termékeket, akkor nyomja meg a TÖRLÉS gombot. Amennyiben nem szeretne további terméket vásárolni és a termék, vagy termékek darabszámának és árának ellenőrzése során mindent rendben talál, abban az esetben kattintson a TOVÁBB A PÉNZTÁRHOZ gombra.

4. Regisztráció:

A webáruházban a regisztráció kötelező. A regisztrációhoz szükséges adatok megadása után tud tovább lépni a rendelési folyamatban. Amennyiben Ön már regisztrált vásárlónk, abban az esetben a bejelentkezéshez szükséges adatok megadásával továbbléphet. A regisztrációval gyorsabban tud a következő alkalmakkor a webáruházban vásárolni, naprakész lehet a rendelési állapotát illetően és figyelemmel kísérheti korábbi rendeléseit.

5. A vásárlással, szállítással és fizetéssel kapcsolatos adatok megadása

A rendelés során a számlázással kapcsolatos adatok (név, cím, e-mail cím, telefonszám) megadása szükséges. A webáruház rendszer a számlázási adatokat autómatikusan tárolja, mint szállítási adatok. Amennyiben a számlázási és a szállítási adatok eltérőek, abban az esetben a SZÁLLÍTÁSI CÍM MEGEGYEZIK A SZÁMLÁZÁSI CÍMMEL rublikában lévő jelölést el kell távolítani, és a szállítási adatokat meg kell adni. A rendelési adatok megadása során Önnek lehetősége van a termék átvételi módját és a termék fizetési módját kiválasztani. A MEGJEGYZÉS szövegdobozba tetszőlegesen adhat meg információkat a rendelésével kapcsolatban.

6. A rendelés ellenőrzése

A rendelés elküldése előtt még egyszer leellenőrizheti a megvásárolni kívánt termék árát, szállítási költségét, illetve a szállítási és számlázási adatokat. Amennyiben hibát észlel, abban az esetben nyomja meg a VISSZA gombot és a szükséges módosításokat végezze el!

7. A rendelés véglegesítése

Amennyiben a rendelés ellenőrzése során mindent rendben talál, elolvasta és elfogadja az Általános Szerződési Feltételeket, továbbá tudomásul veszi, hogy a rendelése fizetési kötelezettséggel jár, úgy a jelölő rublikát pipálja ki és a MEGRENDELEM gomb megnyomásával küldje el rendelését.

A webáruházban történő rendelések esetén a vásárló tekinthető ajánlattevőnek, így a vásárló és az Eladó közötti szerződés kötés abban az esetben jön létre, mikor az Eladó a webáruházon keresztül történt ajánlattételt elfogadja. A webáruház által küldött autómatikus rendelés visszaigazoló e-mail nem tekinthető az ajánlattétel elfogadásának. A rendelés elküldésekor a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a rendelése átvételi és fizetési kötelezettséggel jár.

 

Árak:

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek a webáruházban a termékek mellett találhatók. Az árak bruttó árak, alanyi adómentesen képzett árak. Az árak nem tartalmazzák a szállítási költséget. A szállítási költség a pénztár folyamat során a megrendelés véglegesítése előtt, valamint a Szerződési Feltételek között is megtalálható.

 

Eljárás hibás ár esetén:

Minden igyekezetünk ellenére előfordulhat, hogy a webáruházban a termék hibás áron szerepel. Hibásnak feltüntetett árnak minősül, főként a 0Ft-os termék ára, továbbá kedvezmények esetén a kedvezménynek nem megfelelően feltüntetett ár. Pl.: 5000Ft-os termék esetén 10%-os kedvezmény mellett feltüntetett 1000Ft-os vételár és a töredék ár. Hibás áron történő rendelés esetén is autómatikus visszaigazoló e-mail-t küldhet a rendszerünk, amely azonban nem tekinthető a rendelés elfogadásának. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a Vevőt a termék helyes áráról. A Vevő ezt követően eldöntheti, hogy kéri - e a terméket a valós áron, vagy lehetősége van, hogy bármely jogkövetkezmény nélkül elálljon a szerződéstől.

 

A rendelés feldolgozása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-15 óráig történik. Természetesen a Vásárló ezen időintervallumon kívül is leadhatja a megrendelését, amely a következő munkanapon kerül feldolgozásra.

 

A rendelés teljesítése:

A megrendelt termékeket 5 munkanapon belül kiszállítjuk. Amennyiben az Eladó a Szerződésben megjelölt terméket azért nem tudja kiszállítani, mert az nem áll rendelkezésre, abban az esetben a Vevőt erről a tényről köteles haladéktalanul tájékoztatni, illetve a már kifizetésre került összeget a lehető legrövidebb időn belül, de legkésőbb harminc napnál nem később a fogyasztó részére visszatéríteni.

 

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége:

A rendelés során a Vevőnek folyamatosan lehetősége van a bevitt adatok javítására, vagy törlésére. Amennyiben Ön a javítani kívánt adatlapon már tovább lépett, de még nem véglegesítette a rendelését, abban az esetben célszerű a böngésző vissza gombjára kattintani a kívánt oldal megjelenéséig, ahol a módosítást már el tudja végezni. Ha a rendelés elküldése után szeretne módosítani a megadott adatokon, akkor a fentebb megadott elérhetőségek egyikén tudja jelezni módosítási szándékát. Ön a megrendelés véglegesítésével tudomásul veszi, hogy az Eladó, a Vásárló hibás adatbeviteléből, illetve a pontatlanul megadott adatokból eredő vásárlót érő károkért nem vonható felelősségre. A rendelés során pontatlanul megadott e-mail cím, vagy a postafiók tárhelyének telitettsége a visszaigazolás hiányát okozhatja, ami megakadályozhatja a szerződés létrejöttét.

 

Visszaigazolás

Minden rendelésről e-mail visszajelzést küldünk. Ez azt jelenti, hogy a rendelés feladását követően egy autómatikus e-mail-t kap a rendelés beérkezéséről és később egyet a várható szállítási időpontról, vagy a rendelés elfogadásának tényéről. Telefonos egyeztetés esetén hívja a webáruház telefonszámát, vagy az e-mailben található telefonszámok bármelyikét. Eladó köteles a Vevő részére a megrendelést késedelem nélkül - 48 órán belül - visszaigazolni. Amennyiben ez nem történik meg, abban az esetben a Vevőt nem köti a megrendelése és nem köteles a kiszállított terméket átvenni.

 

Termék ellenőrzése:

Termék ellenőrzés: A vevőnek minden esetben célszerű az áru sértetlenségét kézhezvételekor ellenőrizni. Ha futár jelenlétében történik az ellenőrzés és a termék sérült, akkor ne vegye át a terméket, készíttessen jegyzőkönyvet.

 

Fizetési módok:

A webáruházban a vásárló választhat több féle fizetési mód közül.

Készpénz/Bankkártyás fizetés: Ezt a fizetési opciót kizárólag személyes átvételekor lehet választani, amikor a vásárló az Eladó telephelyén/székhelyén személyesen veszi át a terméket.

Barion (online bankkártyás) fizetés: A vásárlónak lehetősége van, hogy a Barion LTD által biztosított online bankkártyás fizetési lehetőséget válassza, mely a Barion rendszerének köszönhetően biztonságos fizetési módként van jelen.

SimplePay: Webáruházunkban a Vásárló a Barion fizetési opció mellett választhatja továbbá a SimplePay felületén keresztül történő bankkrtyás fizetést. Ebben az esetben lehetőség van Bankkártya adatok megadására, illetve SimplePay fiókba történő bejelentkezést követően bankkártyával történő fizetésre, illetvelehetőség van a Simplepay rendszerén keresztüli átutalásra is.

Utánvétes fizetés: Ebben az esetben a Vásárló a futárszolgálatnál készpénzzel, vagy Bankkártyával egyenlíti ki a megrendelt termék és a szállítási költség ellenértékét, melyet a futárszolgálat átutalás formájában továbbít az Eladó részére.

 

Eljárás át nem vett csomagok esetén:

Ha a megrendelő nem veszi át a megrendelt csomagot és nem jelezte a 14 napon belüli elállási szándékát az Eladó felé, úgy szerződésszegést követ el Ptk. 6:156 § (1) bekezdés szerint késedelembe esik. A megrendelő a csomag át nem vételével nem teljesítette a szerződésben foglalt kötelezettségét (a teljesítést nem fogadta el) így az Eladó az át nem vett csomaghoz kapcsolódó tárolás szokásos költségét és a szállítási költséget (oda-vissza) is érvényesíti a Felhasználókkal szemben. Továbbá felhívjuk a figyelmet, hogy az így keletkezett jogi igényeink érvényesítése érdekében igénybe vett követeléskezelő és/vagy ügyvéd segítségét, így a szerződésszegésből keletkező egyéb (jogi) költségek (akár a fizetési meghagyásos eljárás díjai) megfizetése is a Megrendelőt terheli. Eladó jogosult a Megrendelővel kötött szerződést a szerződésszegés miatt azonnali hatállyal felmondani, a Felek a felmondás elfogadására elfogadják a Megrendelő által a rendeléskor megadott emailt. A felmondás időpont azaz időpont, amikor a felmondást tartalmazó e-mail a Megrendelő email fiókjába megérkezik.

 

Szállítási módok:

Személyes átvétel: Személyes átvétel esetén Ön az általunk megadott üzlethelységben tudja átvenni a megrendelt terméket. Személyes átvétel díja: ingyenes.

MPL házhozszállítás: Amennyiben ezt a szállítási módot választja, az MPL futárszolgálat házhoz viszi Önnek a csomagját. A kézbesítés munkanapokon 8-17 óra között történik. Amennyiben az első kézbesíts sikertelen, a futár egy értesítőt hagy a postaládában az újabb kézbesítési kísérlet várható időpontjával. Abban az esetben, ha a kézbesítés másodjára sem sikerül, 5 napig átvehető a helyileg illetékes postán. Azt, hogy a kézbesítés napján a futár milyen időpontban érkezik, minden esetben a futár napi útvonalától függ, előre nem lehet megmondani. Amennyiben utánvétes fizetési módot választotta, fizetni a futárnak kell, ezért kérem kövesse figyelemmel az e-mail-jeit, hogy tisztában legyen csomagja érkezésével. A szállítás díja: 1473Ft.

Postánmaradó szállítás: Amennyiben Önnek problémát jelent a futártól való csomagátvétel, mert napközben nem tartózkodik otthon, vagy nincs aki átvegye a csomagot, válassza a "postán maradó" szállítási módot, rendelje a csomagját a helyi postára! Amennyiben ezt a szállítási módot választja, a futár lerakja a csomagot a kiválasztott póstán, és a posta nyitvatartási idején belül a csomag átvehető a feladást követő naptól. A csomag átvételére 5 nap áll rendelkezésre. Amennyiben utánvétes fizetési módott választott, fizetni a postán készpénzzel, vagy bankkártyával tud. A posta a csomag érkezéséről külön értesítést NEM fog küldeni, ezért kérem kövesse figyelemmel az e-mail-jeit, hogy tisztában legyen csomagja érkezésével. A szállítás díja: 1044Ft.

PostaPont: Amennyiben Ön a PostaPonton történő csomagátvételt választotta, úgy több, mint 2600 posta, a 125 MOL kút, a 265 Coop Postapont vagy 50 csomagautómata egyikébe veheti át a megrendelt csomagot. Csomagautómatába történő csomagátvétel esetén Ön a nap 24 órájában átveheti a megrendelt terméket, az átvétel miatt nem kell kitérőt tennie, hiszen a csomagautómaták többségét bevásárlóközpontok parkolóiban, forgalmas helyeken helyezték el. Nem kell a munkahelyén vagy otthonába átvennie a csomagot. A csomag érkezéséről SMS-ben értesítik, ezt követően küldeményedet 2 munkanapig tárolják, az autómatában. Csomagját egyszerűen, az SMS-ben kapott azonosító és a telefonszám megadásával veheted ki az autómatából. A határidő lejártát követően a csomagot megőrzésre beszállítjuk valamely közeli postára, melyről újabb SMS-t kap. MOL-Coop Postaponton történő csomagátvétel esetén SMS-ben, vagy e-mail-ben értesítik a küldemény érkezéséről. Az átvételi pontok könnyen megközelíthetőek, a kutakon a parkolás egyszerű és ingyenes. MOL Postapontokon és a Coop Postapontok nagy részében bankkártyás fizetésre is van lehetőség. A szállítás díja: 986Ft.

GLS házhozszállítás: Csomagját a GLS futárszolgálattal is házhoz kérheti. A küldemény kézbesítése előtti napon a futárszolgálat megkeresi e-mail-ben a szállítás várható időpontjáról, ekkor amennyiben nem tartózkodik a kézbesítési címen, abban az esetben átirányíthatja az e-mail-ben kapott KÉZBESÍTÉS MÓDOSÍTÁS gombra kattintva. Itt tud módosítani Címet, vagy a kézbesítés napját. A futárszolgálat a kézbesítés reggelén 3 órán belüli intervallumban megadja a futár pontos érkezésének időintervallumját. Sőt a GLS 2 órán bellüli intervallumra leszűkített Dinamikus csomagkövetés linket küld SMS-ben, ahol megadja, hogy mikor érkezik a futár az Ön kézbesítési címére. A szállítási díj: 2000Ft.

GLS Csomagautómata: Ebben az esetben Ön kiválaszthatja az Önnek megfelelő GLS csomag autómatát, ahova a GLS kiszállítja a csomagot. Ebben az esetben a csomag érkezéséről SMS-ben értesíti a futár. Az értesítést követően körülbelül 2 munkanap áll rendelkezésre a csomag átvételére. A csomagot az SMS-ben megadott kód segítségével tudja kivenni a GLS autómatából, utánvétes fizetés esetén kizárólag Bankkártyával tudja kifizetni a rendelt termék vételárát az autómatánál.

 

Sameday futárszolgálattal: Lehetőség van arra is, hogy küldeményét házhoz, vagy Easybox-ba kérje a megrendelt terméket. A futár SMS-ben és e-mail-ben küld egy kódot, ami segítségével tudja átvenni a csomagot. Utánvétes csomag esetén a fizetés kizárólag Bankkártyával történhet az autómatánál. A szállítási díj: 1500Ft

 

Elállási jog:

Amennyiben a Vásárló által megrendelt termék nem áll az eladó rendelkezésére, abban az esetben az eladó fenntartja a jogot, hogy a már visszaigazolt rendelést részben, vagy egészben visszautasítsa. Részben történő teljesítésre a vevővel történt egyeztetést követően kerülhet sor. Ha az eladó a szerződéskötésben vállalt kötelezettségének nem tud eleget tenni, abban az esetben köteles a megrendelőt a lehető leghamarabb tájékoztatni. A webáruház nem köt szerződést kiskorúakkal. Vevő a szerződési feltételek elfogaddásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

 

A fogyasztót megillető elállási jog ismertetése

A fogyasztó a 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet alapján jogosult az áru átvételét követő 14 napon belül indoklás nélkül elállni a vásárlástól. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztó által kifizetett teljes összeget haladéktalanul, de legkésőbb a fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatéríteni a fogyasztó részére. Az Eladó az elállási jog érvényesítése során a fogyasztó által kifizetett teljes összeget - ide értve a kiszállítási költséget is - visszafizeti a fogyasztó részére.

Amennyiben az Eladó az elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatási kötelezettségének nem tesz eleget, úgy az elállási vagy felmondási idő 12 hónappal meghosszabbodik. Ha az Eladó a termék kézhezvételének vagy a szerződés megkötésének napjától számított 14 nap lejártát követően, de 12 hónapon belül megadja a tájékoztatást, úgy az elállásra vagy felmondásra nyitva álló határidő e tájékoztatás közlésétől számított 14 nap.

Több termék adásvételekor, amennyiben az egyes termékek szállítása eltérő időpontban történik, úgy az utoljára szolgáltatott termék, illetve több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára kézbesített tétel vagy darab kézhezvételétől számított 14 napon belül élhet a Fogyasztó az elállási joggal.

Ha a szerződés megkötésére a fogyasztó tett ajánlatot, a fogyasztót a szerződés megkötése előtt megilleti az ajánlat visszavonásának joga, ami a szerzdés megkötésére kiterjedő ajánlati kötöttséget megszűnteti.

A Fogyasztó a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát. A Fogyasztó elállási szándéknak bejelentésére felhasználhatja az alábbi elállásinyilatkozat-mintát is.

 

Elállási/Felmondási nyilatkozat minta

A Fogyasztó az alábbi minta kitöltésével és elérhetőségünkre történő visszajuttatásával is gyakorolhatja az elállási jogát (csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza).

 

Címzett: Nagy Zsolt József e.v.

Cím: 7629. Pécs Komlói út 29. Földszint 4.

Alulírott kijelentem, hogy gyakorlom elállási jogomat az alábbi termék/ek adásvételére irányuló szerződés tekintetében.

Termék/ek neve:

Szerződéskötés időpontja/átvétel időpontja:

A fogyasztó(k) neve:

A fogyasztó(k) címe:

A Fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)

Kelt:__________________

 

Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, amennyiben a termék kézhezvételétől számított 14 nap lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát. Írásban történő elállás esetén elég csak az elállási nyilatkozatot elküldeni 14 napon belül. Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mail vagy telefayon keresztül történő jelzés esetén az e-mail, illetve a fax küldésének idejét kell figyelembe venni. A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy az elállási jogot a 45/2014.(II.26.) Korm. rendelet 20.§-ban meghatározottak szerint gyakorolja.

 

A vállalkozás kötelezettségei a Fogyasztó elállása, vagy felmondása esetén:

Ha a fogyasztó a 45/2014. (II.26.) kormányrendelet 22§-nak megfelelően eláll a szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült egyéb költségeket, mint például a kiszállítás költsége. Az Eladó azonban nem köteles a fogyasztó részére megtéríteni azon többletköltségeket, amely az Eladó által felkínált legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő szállítási mód választásából adódik.

A 45/2014. (II.26.) Kormányrendelet 22§-nak megfelelő elállás, vagy felmondás esetén az Eladó a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján az Eladó a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, az Eladó nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többlertköltségeket.

Az Eladó jogosult a fogyasztó által kifizetett teljes összeg visszafizetését mindaddig visszatartani, amig vissza nem kapta a terméket, vagy a fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte. Nem illeti meg az Eladót a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

A vállalkozást a szerződés szerinti főkötelezettsége teljesítéséért járó ellenszolgáltatáson felül további pénzbeli követelésre feljogosítő szerződési feltétel különösen nem tekinthető olyannak, mint ami a fogyasztó kifejezetten elfogadott, ha a vállalkozás olyan alapértelmezett opciót (előre kitöltött mezőt) alkalmaz, amelyet a fogyasztónak a többletösszeg fizetésének elkerülésének érdekében el kellene utasítania. Ebben az esetben a vállalkozás köteles a fogyasztó részére az így kifizetett összeget visszatéríteni.

 

A fogyasztó kötelezettségei elállás vagy felmondása esetén

Amennyiben a fogyasztó élni kíván az indoklás nélküli elállási joggal, abban az esetben köteles az elállási szándékát tartalmazó elállási nyilatkozatot a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül az alábbi elérhetőségek egyikére elküldeni.

Posta cím: 7629. Pécs Komlói út 29. Földszint 4.

email cím: info@nagydigitalmarket.hu

Fax: +3672792352

 

Amennyiben a fogyasztó a 45/2014.(II.26.) Kormányrendelet 22§-nak megfelelően élni szeretne az elállási jogával, úgy köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül az Eladó által megjelölt címre visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak, vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni. Ha a webáruház rendelkezik üzlethelyiséggel is, ahol a terméket értékesíti - az elállással érintett terméket a webáruház üzletébe is visszaviheti a fogyasztó. A határidő betartottnak minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

A fogyasztó viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket, kivéve ha az Eladó vállalja ezen költség viselését. A fogyasztót ezenfelül egyéb költség nem terheli. Webáruházunk esetében az Eladó nem vállalja át az áru visszaszállítási költségét, így az a vásárlót terheli.

Abban az esetben, ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, az Eladó saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha a jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a fogyasztót nem tájékoztatja az elállási jogról.

 

A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog alóli kivételek:

  • szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás maradéktalan teljesítése után, azonban ha a szerződés fizetési kötelezettséget keletkeztet a fogyasztó számára, csak akkor, ha a teljesítés a fogyasztó kifejezett előzetes beleegyezésével és annak a fogyasztó általi tudomásulvételével kezdődött meg, hogy elállási jogát, amint a vállalkozás maradéktalanul teljesítette a szerződést;
  • olyan áru vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlása meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
  • olyan nem előre gyártott áru esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan áru esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;
  • romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző áru tekintetében;
  • olyan zárt csomagolású áru tekintetében, amely egészségvédelmi, vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
  • olyan áru tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más áruval;
  • olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
  • olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sűrgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
  • lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;
  • hírlap, folyóirat, és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
  • nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
  • lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
  • a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális tartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti a jogát, továbbá a vállalkozás a visszaigazolást küldött a fogyasztó részére. 

 

Hibás teljesítés

Az Eladó hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban megállapított minőségi követelményeknek. Nem teljesít hibásan a kötelezett, ha a jogosult a hibát a szerződéskötés időpontjában ismerte, vagy a hibát a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, amely e fejezetnek a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér el.

 

Árukra, digitális tartalmakra, digitális szolgáltatásokra vonatkozó fogyasztói szerződés általános teljesítési követelményei

A szolgáltatásnak a teljesítés időpontjában meg kell felelnie a 373/2021. (VI.30.) kormány rendeletben foglalt követelményeknek.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak, árunak

a) meg kell felelnie a szerződésben foglalt leírásnak, mennyiségnek, minőségnek, tipusnak, valamint rendelkeznie kell a szerződésben meghatározott funkcionalitással, kompatibilitással, interoperabilitással és egyéb, a szerződés szerinti jellemzőkkel;

b) alkalmasnak kell lennie a fogyasztó által meghatározott bármely célra, amelyet a fogyasztó legkésőbb a szerződés megkötésekor a vállalkozás tudomására hozott, és amelyet a vállalkozás elfogadott;

c) rendelkeznia kell a szerződésben meghatározott valamennyi tartozékkal, használati útmutatóval - ideértve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást, a telepítési utasítást, valamint az ügyfélszolgálati támogatást -; és

d) biztosítania kell a szerződésben meghatározott frissítéseket.

Ahhoz, hogy a teljesítés szerződésszerűnek minősüljön - a szerződés tárgyát képező szolgáltatásnak, árunak

a) alkalmasnak kell lennie azokra a célokra, amelyeket azonos tipusú szolgáltatás esetén jogszabály, műszaki szabvány vagy műszaki szabvány hiányában az irányadó magatartási kódex előír;

b) rendelkeznie kell a fogyasztó által ésszerűen elvárható azon mennyiséggel, minőséggel, teljesítmény- és egyéb jellemzőkkel - különösen a funkcionalitás, a kompatibilitás, a hozzáférhetőség, a folyamatosság és a biztonságosság tekintetében -, amely azonos tipusú szolgáltatás esetén szokásos, figyelembe véve a vállalkozás, annak képviselője vagy az értékesítési láncban részt vevő más személy a szolgáltatás konkrét tulajdonságaira vonatkozó nyilvános - különösen hirdetésben vagy cinkén tett - kijelentését;

c) rendelkeznie kell a fogyasztó által ésszerűen elvárható tartozékokkal és útmutatókkal - ideértve a csomagolást, illetve az üzembe helyezésre vonatkozó utasítást -; és

d) meg kell felelnie a vállalkozás által a szerződéskötést megelőzően mintaként, modellként bemutatott vagy próbaverzióként elérhetővé tett szolgáltatás tulajdonságainak, leirásának.

A szolgáltatásnak, árunak nem kell megfelelnie a fent részletezett nyilvános kijelentésnek, ha a kötelezett/Eladó bizonyítja, hogy 

a) a nyilvános kijelentést nem ismerte, és azt nem is kellett ismernie;

b) a nyilvános kijelentést a szerződéskötés időpontjáig már megfelelő módon helyesbítették; vagy 

c) a nyilvános kijelentés a jogosult szerződéskötési elhatározását nem befolyásolhatta.

 

A teljesítés szerződésszerűségének egyedi követelményei digitális elemeket tartalmazó áru esetén

A digitális elemeket tartalmazó áru esetében a vállalkozásnakű6Eladónak biztosítania kell, hogy a fogyasztó értesítést kapjon az áru digitális tartalmának vagy az azzal kapcsolatos digitális szolgáltatás olyan frissítéseiről - ideértve a biztonsági frissítéseket is -, amelyek az áru szerződésszerűségének fenntartásához szükségesek, valamint biztosítania kell, hogy a fogyasztó meg is kapja azokat.

A vállalkozásnak a frissítés elérhetővé tételét, ha az adásvételi szerződés

a) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás egyszeri szolgáltatásáról rendelkezik, akkor az áru és a digitális elemek tipusa és célja valamint az egyedi körülmények és a szerződés jellege alapján a fogyasztó által ésszerűen elvárható; vagy

b) a digitális tartalom vagy a digitális szolgáltatás tekintetében meghatározott időszakon keresztül történő folyamatos szolgáltatásról rendelkezik, akkor a két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatti időszakon keresztül kell biztosítania.

 

Ha a fogyasztó nem telepíti ésszerű határidőn belül a bekezdésnek megfelelően rendelkezésre bocsátott frissítéseket, a vállalkozás nem felel az áru hibájáért, ha az kizárólag a vonatkozó frissítés alkalmazásának hiányából fakad, feltéve, hogy

a) a vállalkozás tájékoztatta a fogyasztót a frissítés elérhetőségéről és a telepítés fogyasztó általi elmulasztásának következményeiről; és

b) a frissítés fogyasztó általi telepítésének elmulasztása vagy a frissítés fogyasztó általi helytelen telepítése nem a vállalkozás által biztosított telepítési útmutató hiányosságának tudható be.

 

Nem állapítható meg hibás teljesítés, ha a szerződés megkötésekor a fogyasztó külön tájékoztatást kapott arról, hogy az áru valamely konkrét tulajdonsága eltér a leírtaktól meghatározott követelményektől, és az adásvételi szerződés megkötésekor a fogyasztó ezt az eltérést külön, kifejezetten elfogadta.

 

Az áru adásvételére irányuló szerződés hibás teljesítése

A vállalkozás/Eladó hibásan teljesít, ha az áru hibája a szakszerűtlen üzembe helyezésből fakad, feltéve, hogy

a) az üzembe helyezés az adásvételi szerződés részét képezi, és azt a vállalkozás végezte el, vagy a vállalkozás felelősségvállalása mellett végezték el; vagy

b) az üzembe helyezést a fogyasztónak kellett elvégeznie, és a szakszerűtlen üzembe helyezés a vállalkozás által - illetve digitális elemeket tartalmazó áruk esetében a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás szolgáltatója által - rendelkezésre bocsátott üzembe helyezési utasítások hiányosságainak következménye.

Ha az adásvételi szerződés szerint az árut a vállalkozás helyezi üzembe, vagy az üzembe helyezés a vállalkozás felelősségvállalása mellett történik, a teljesítést akkor kell a vállalkozás által befejezettnek tekinteni, amikor az üzembe helyezés befejeződött.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozás felel az áru digitális tartalommal vagy digitális szolgáltatással kapcsolatos hibájáért, amennyiben a hiba 

a) két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy

b) két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé.

Ellenkező bizonyításig vélelmezni kell, hogy az áru teljesítésének időpontjától számított egy éven belül felismert hiba már az áru teljesítésének időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem az áru természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen. E bekezdés a digitális elemeket tartalmazó árura is alkalmazandó.

Ha a digitális elemeket tartalmazó áru esetében az adásvételi szerződés a digitális tartalom vagy digitális szolgáltatás meghatározott időtartamon keresztül történő folyamatos szolgáltatásáról rendelkezik, a vállalkozástű6űűűűűűűűűűeladót terheli az áru digitális tartalommal kapcsolatos hibája, ha a két évet meg nem haladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén az áru teljesítésétől számított két éven belül; vagy két évet meghaladó időtartamú folyamatos szolgáltatás esetén a folyamatos szolgáltatás teljes időtartama alatt következik be vagy válik felismerhetővé a hiba.

 

Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Ön az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv valamint fogyasztói szerződés esetén a 373/2021 (VI.30.) kormány rendelet szabályai szerint.

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

Kellékszavatossági jog:

Ön - választása szerint - az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást, vagy kicserélést, kivéve ha ezek közül az Ön által választott igény teljesítése lehetetlen, vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást, vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, abban az esetben igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását, vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Ön viseli, kivéve ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén az ellenkező bizonyításáig vélelmezni kell, hogy a teljesítést követő 12 hónapon belül a fogyasztó által felismert hiba már a teljesítés időpontjában már megvolt, kivéve, ha e vélelem a dolog természetével vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.

Fogyasztónak nem minősülő vásárlók esetében a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 1 év, amely a teljesítés (átadás) napján indul. Fogyasztónak minősülő vásárlók esetében, a kellékszavatossági jog érvényesítési határideje 2 év, amely a teljesítés, vagyis az átadás napján indul.

Az áru kijavításának vagy kicserélésének elvégzésére nyitva álló ésszerű határidőt attól az időponttól kell számolni, amikor a fogyasztó közölte a hibát a vállalkozással.

A fogyasztónak az árut a kijavítás vagy kicserélés teljesítése érdekében a vállalkozás rendelkezésére kell bocsátania. A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét. Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően - a hiba felismerhetővé válása előtt  - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra, vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

Az ellenszolgáltatás leszállítása akkor arányos, ha annak összege megegyezik a fogyasztónak szerződésszerű teljesítés esetén járó, valamint a fogyasztó által ténylegesen megkapott áru értékének különbözetével. A fogyasztó adásvételi szerződés megszüntetésére vonatkozó kellékszavatossági joga a vállalkozásnak címzett, a megszüntetésre vonatkozó döntést kifejező jognyilatkozattal gyakorolható. Ha a hibás teljesítés az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott árunak csak meghatározott részét érinti, és azok tekintetében a szerződés megszüntetésére vonatkozó jog gyakorlásának feltételei fennállnak, a fogyasztó az adásvételi szerződést csak a hibás áru tekintetében szüntetheti meg, de az azokkal együtt szerzett bármely egyéb áru vonatkozásában is megszüntetheti, ha a fogyasztótól nem várható el ésszerűen, hogy csak a szerződésnek megfelelő árukat tartsa meg. Ha a fogyasztó az adásvételi szerződést teljes egészében vagy az adásvételi szerződés alapján szolgáltatott áruk egy része tekintetében szünteti meg, úgy

a) a fogyasztónak a vállalkozás költségére vissza kell küldenie a vállalkozásnak az érintett árut; és

b) a vállalkozásnak haladéktalanul vissza kell térítenie a fogyasztó részére az érintett áru vonatkozásábanteljesített vételárat, amint az árut vagy az áru visszaküldését alátámasztó igazolást átvette.

 

a kellékszavatossági jogok sajátos szabályai: Áru, digitális elemet tartalmazó termék, szolgáltatás adásvétele esetén

a Fogyasztót áru, digitális elemet tartalmazó termék, szolgáltatás adásvétele esetén az alábbi pontokban részletezett eltérések szerinti jogok illeti meg a "kellékszavatossági jog" pontban ismertetett jogokhoz képest.

Fogyasztó és vállalkozás közötti - ingó dolognak minősülő áru adásvételére, digitális tartalom szolgáltatására vagy digitális szolgáltatások nyújtására irányuló - szerződés esetén a fogyasztó kellékszavatossági jogai gyakorlása keretében a hibát a kötelezett költségére maga nem javíthatja ki, illetve mással sem javittathatja ki azt.

A vállalkozás megtagadhatja az áru szerződésszerűvé tételét, ha a kijavítás, illetve a kicserélés lehetetlen, vagy ha az aránytalan többletköltséget eredményezne a vállalkozásnak, figyelembe véve valamennyi körülményt, ideértve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, valamint a szerződésszegés súlyát.

A fogyasztó akkor is jogosult - a szerződésszegés súlyához igazodva - az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelni, vagy az adásvételi szerződést megszüntetni, ha:

a) a vállalkozás nem végezte el a kijavítást vagy kicserélést, vagy elvégezte azt, de részben vagy egészben nem teljesítette az alábbiakat:

  • A vállalkozásnak a saját költségére kell biztosítania a kicserélt áru visszavételét.
  • Ha a kijavítás vagy kicserélés olyan áru eltávolítását teszi szükségessé, amelyet az áru jellegének és céljának megfelelően a hiba felismerhetővé válása előtt - üzembe helyeztek, akkor a kijavításra vagy kicserélésre vonatkozó kötelezettség magában foglalja a nem megfelelő áru eltávolítását és a csereként szállított vagy kijavított áru üzembe helyezését vagy az eltávolítás, illetve üzembe helyezés költségeinek viselését.

b) megtagadta az áru szerződésszerűvé tételét;

c) ismételt teljesítési hiba merült fel, annak ellenére, hogy a vállalkozás megkisérelte az áru szerződésszerűvé tételét;

d) a teljesítés hibája olyan súlyú, hogy azonnali árleszállítást vagy az adásvételi szerződés azonnali megszüntetését teszi indokolttá; vagy

e) a vállalkozás nem vállalta az áru szerződésszerűvé tételét, vagy a körülményekből nyilvánvaló, hogy a vállalkozás ésszerű határidőn belül vagy a fogyasztónak okozott jelentős érdeksérelem nélkül nem fogja az árut szerződésszerűvé tenni.

Ha a fogyasztó hibás teljesítésre hivatkozva kívánja megszüntetni az adásvételi szerződést, a vállalkozást terheli annak bizonyítása, hogy a hiba jelentéktelen. A fogyasztó jogosult a vételár még fennmaradó részét - a szerződésszegés súlyához igazodva - részben vagy egészben visszatartani mindaddig, amig a vállalkozás nem tesz eleget a teljesítés szerződésszerűségével és a hibás teljesítéssel kapcsolatos kötelezettségeinek.

 

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

Ön köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívom a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti. Ha a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési időben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidő ebben az esetben sem köthető ki érvényesen.

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?

Ön az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogi érvényesítésének?

Áru adásvétele esetén az eladástól számított 12 hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. Az adásvételtől számított 12 hónap eltelte után azonban már Ön köteles bizonyítani, hogy az Ön által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

 

Termékszavatosság

Milyen esetekben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a fogyasztó eldöntheti, hogy a korábban ismertetett kellékszavatossági jogot vagy; termékszavatossági igényt érvényesíthet.

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként Ön a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a fogralomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig ha nem rendelkezik a gyártó által adott leirásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét Ön a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszíti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági jogát a termék előállítójával vagy forgalmazójával (a továbbiakban együtt: gyártó) szemben gyakorolhatja.

Milyen bizonyítási szabály érvényesül termékszavatossági igény érvényesítése esetén?

Termékszavatossági igény érvényesítése esetén Önnek kell bizonyítania, hogy a termékhiba a gyártó általi forgalomba hozatal időpontjában fennáll.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Felhívom figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt a vállalkozással szemben kellékszavatossági és a gyártóval szemben termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén a kicserélt termékre, illetve a termék javítással érintett részére vonatkozó kellékszavatossági igényét a továbbiakban már csak a gyártóval szemben érvényesítheti.

 

Jótállás:

Az Eladó a 151/2003.(IX.22.) kormány rendelet alapján az új tartós fogyasztási cikkek eladása esetén a jótállási jog érvényesítése során a fogyasztó kijavítási, kicserélési, vagy pénzvisszafizetési igénnyel élhet.

A Fogyasztó a 151/2003.(IX.22) kormány rendeletet alapján kijavítást, vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet.

A fogyasztó ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást, vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének a törvényben foglaltak szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz, vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

 

1. Jótállás időtartalma:

Hibás teljesítés esetén 151/2003.(IX.22.) kormányrendelet alapján a termék ára határozza meg a jótállás időtartamát az alábbiak szerint:

  • 10000 forintot meghaladó, de 250000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250000 forint eladási ár felett három év.

E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

 

2. Jótállási igény érvényesítése:

A jótállást a fogyasztó a jótállási jegy bemutatásával gyakorolhatja. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása, vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti. A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló számlt, vagy nyugtát a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.

A jótállási igény érvényesítésének nem feltétele a termék csomagolásának megőrzése és visszaszállítása.

 

3. Jótállási időn belüli javítások:

3.1. A jótállási időtartam alatt a fogyastási cikk első alkalommal történő meghibásodása esetén a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikkek 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott jótállási jegyen, ennek hiányában a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán, nyugtán feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

3.2. Ha a fogyasztási cikk kijavítására a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított 30 napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harminc napos határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton számlán vagy nyugtán feltüntetett vételárat a harminc napos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

3.3. Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal (a háromszori javítás nem ugyanazon hibára vonatkozik) történő kijavítást követően ismét negyedszer is meghibásodik a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott jógállási jegyen feltüntetett ennek hiányában a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton, - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

3.4. Az 151/2003. (IX.22.) kormányrendelethez tartozó I. melléklet 8. pontjában felsorolt fogyasztási cikkek közül az elektromos kerékpárra, elektromos rollerre, quadra, motorkerékpárra, segédmotoros kerékpárra, személygépkocsira, lakóautóra, lakókocsira, utánfutós lakókocsira, utánfutóra, valamint a 9. pontban meghatározott motoros vizi járműre nem vonatkoznak a 3.1, 3.2. és a 3.3. pontban leírtak. Természetesen ezen termékek esetében is törekednie kell az Eladónak a 15 napon belüli hiba kijavításra. Amennyiben a kijavítás, csere időtartalma meghaladja a 15 napot, akkor az Eladó köteles a kijavítás vagy a kicserélés várható időtartalmáról a vásárlót tájékoztatni.

3.5. Amennyiben a termék javítható a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a javítást vagy a cserét legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha a javítási idő vagy a csere ideje a 15 napot meghaladja, akkor a vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a javítás vagy a csere várható időtartamáról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton is, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult, vagy a fogyasztó általi átvétel igazolására alkalmas más módon is történhet.

3.6. A rögzített bekötésű, illetve a 10kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

3.7. A 151/2003. (IX.22.) kormányrendeletben meghatározott új tartós fogyasztási cikkek esetében érvényesíteni lehet a három munkanapon belüli csereigényt. Ebben az esetben az Eladó köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

3.8. A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

3.9. A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül:

- A termék hibája nem rendeltetésszerű használat miatt jelentkezett;

- A terméket szakszerűtlenül helyezték üzembe/szerelték össze;

- A termék hibáját túlfeszültség, hálózati hiba, elemi kár okozta;

- A termék hibája már a vásárláskor ismert volt;

- A vásárló által jelzett hiba nem észlelhető.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Önt a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

3.10. Amennyiben a Vásárlónak a jótállással kapcsolatos minőségi kifogását az illetékes nem, vagy nem megfelelően rendezte, a vásárló jogosult a megyei kereskedelmi és iparkamarák által műödtetett békéltető testület eljárását kezdeményezni.

3.11. A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződésben semmis az a kikötés, aely e 151/2003. (IX.22) kormányrendelet rendelkezéseitől a fogyasztó hátrányára tér

 

4. Hova fordulhat a fogyasztó a javítás iránti igényével?

A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a vállalkozás székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén, és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is bejelentheti.

 

5. Jótállási jegy

A Jótállási jegy átadásának kötelezettsége minden esetben a terméket értékesítő vállalkozást terheli. 2021. január 1-től papír alapon és online is át lehet adni a jótállási jegyet.

A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton való átadására legkésőbb a termék átadását, vagy üzembe helyezését követő napon köteles. Ha a vállalkozás a jótállási jegyet elektronikus dokumentumként nem közvetlen megküldéssel adja át, hanem letöltést biztosító elérési cím formájában bocsátja azt a fogyasztó rendelkezésére, akkor az elektronikus jótállási jegy letölthetőségét a jótállási idő végéig nem szüntetheti meg, a letöltési cím elérhetőségét biztosítania kell. A vállalkozás a jótállási jegy elektronikus úton történő átadására legkésőbb a termék átadását, vagy üzembe helyezését követő napon köteles.

Felhívom a figyelmét, hogy Ön ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, valamint termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan is érvényesíthet. Ha viszont Ön egy adott hiba miatt egyszer sikerrel érvényesítette hibás teljesítésből eredő igényét (például a vállalkozás kicserélte a terméket), ugyanezen hiba tekintetében más jogi alapon erre már nem tarthat igényt.

 

Vásárlás utáni ügyfélszolgálat

A vásárló a megrendelést követően az alábbi elérhetőségeken keresztül veheti el a kapcsolatot az ügyfélszolgálatunkkal garancia, jótállás, elállás, vagy egyéb a rendeléssel, vagy a megrendelt termékkel kapcsoaltban:

Az ügyfélszolgálat telefonszáma: +36202924440

Az ügyfélszolgálat e-mail címe: info@nagydigitalmarket.hu

 

Vásárlói vélemény:

A vásárló véleménye segíti a webáruház működését, marketing és termék beszerzés céljából.

 

Panaszügyintézés lehetőségeinek ismertetése:

A webáruház tevékenységével, vagy a webáruház által forgalmazott termékkel kapcsolatos panaszukat e-mail-ben és postai úton is benyújthatják a webáruház üzemeltetője részére az alábbi elérhetőségek egyikén:

Levelezési cím: 7629. Pécs Komlói út 29. Földszint 4.

Telefonszám: +36202924440

e-mail cím: info@nagydigitalmarket.hu

Amennyiben a webáruház üzlethelyiséggel is rendelkezik, úgy panaszukat személyesen is közölhetik az eladóval. Az eladó az e-mail-en, vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és harminc napon belül a vásárló részére elküldeni.

A vállalkozás a vásárló szóbeli panaszát (ideértve a telefonon tett panaszt is) köteles azonnal megvizsgálni és lehetőség szerint orvosolni. Ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, vagy az ügyfél nem elégedett az adott azonnali válasszal a vállalkozás jegyzőkönyvet vesz fel és annak másolati példányát - szóbeli panasz esetén - a helyszinen a fogyasztónak átadja. A vállalkozás az e-mailen, telefonon vagy postai úton érkezett panaszra köteles érdemben írásban válaszolni és a panaszos részére a beérkezéstől számított harminc napon belül elküldeni. Telefonon közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítóval ellátni.

 

A panaszról felvett jegyzőkönyvkötelező tartalmi elemei:

  • a fogyasztó neve:
  • a fogyasztó lakcíme, telefonszáma:
  • a panasz benyújtásának helye, ideje, módja:
  • a panasz alátámasztásához szükséges dokumentumok jegyzéke
  • a panasszal érintett termék vagy szolgáltatás megjelölése:
  • a panasz rövid leirása:
  • a meghatalmazott útján eljáró fogyasztó esetében érvényes meghatalmazás:
  • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje:
  • a jegyzőkönyvet felvevő személy -és - telefon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a fogyasztó aláírása:

A vállalkozás a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát három évig köteles megőrizni, és azt ellenőrző hatóságok kérésére bemutatni.

Amennyiben az Eladó a vásárló által megfogalmazott panaszt nem tartja jogosnak, úgy azt köteles megindokolni és a vásárló részére írásban elküldeni, továbbá köteles írásban tájékoztatást adni a vásárló részére, hogy panaszának jellege szerint mely panaszügyintézési lehetőségek állnak rendelkezésére. Az eladó köteles megadni a fogyasztó lakóhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes békéltetőtestület székhelyét, telefonos elérhetőségét, internetes elérhetőségét és levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és a fogyasztó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:

 

Fogyasztóvédelmi hatóság:

A fogyasztók a fogyasztóvédelmi panaszaikkal a lakhely szerinti illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz fordulhatnak. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelemmel kapcsolatos elsőfokú hatósági feladatokat a fogyasztó lakhelye szerinti illetékes fővárosi és vármegyei kormányhivatalok látják el melynek elérhetősége az alábbi linken található: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek

 

Békéltető testület

Amennyiben a vásárló fogyasztói panaszát elutasítják, abban az esetben Ön velünk szemben jogosult fogyasztói panasszal élni, melyet az Ön lakhelye, vagy tartózkodási helye szerinti illetékes Békéltető Testülethez nyújthat be. A békéltető testület eljárása a fogyasztó kérelmére indul. A fogyasztó békéltető testülethez fordulás feltétele, hogy a fogyasztó megkísérelje a vitát közvetlenül a vállalkozással rendezni. A közvetlen vitarendezés történhet személyesen a szolgáltató ügyfélszolgálatán, telefonon, e-mailben.

További követelmény, hogy a testület eljárása iránti kérelem, nekyet a testület elnökéhez kell benyújtani, tartalmazza az alábbiakat:

  • a fogyasztó neve, lakóhelye, tartózkodási helye;
  • annak a vállalkozásnak a neve és székhelye, vagy telephelye mellyel a fogyasztó vitában áll;
  • ha a fogyasztó annál a testületnél kívánja kérelmét benyújtani, amelyiknek az illetékessége a szerződés teljesítésének helyéhez igazodik, akkor a fogyasztónak meg kell jelölnie a szerződés teljesítésének helyét;
  • a fogyasztó álláspontját a fennálló vitáról, valamint azokat a tényeket, bizonyítékokat amik alátámasztják saját álláspontját;
  • a fogyasztó azon nyilatkozatát, ami igazolja azt, hogy a vitát megkísérelte rendezni közvetlenül a vállalkozással;
  • a fogyasztónak nyilatkoznia kell továbbá arról is, hogy nem kezdeményezett eljárást a vitás ügyében másik békéltetőtestületnél, nem kezdeményezett közvetítői eljárást, illetve polgári peres eljárást;
  • tartalmaznia kell azt, hogy mit kér, milyen döntés meghozatalát várja a testülettől.
  • végül a kérelmen szerepelnie kell a fogyasztó aláírásának.
  • Mindezek mellett a kérelemhez csatolni kell minden olyan iratot, melyre a fogyasztó bizonyítékként hivatkozik, továbbá azon iratokat is, melyek bizonyítják, hogy a fogyasztó megkísérelte a vita rendezését a vállalkozással, de az eredménytelen maradt.

Tájékoztatjuk Önt, hogy a vállalkozásunkat együttműködési kötelezettség terheli a békéltető testületi eljárásban.

 

Békéltető Testűtestületek elérhetőségei:

 

Bács-Kis)kun Vármegyei Békéltető Testület

6000. Kecskemét, Árpád krt.4.

Telefon: (+36)76501525, 501532

Fax: (+36)76501538

Mobil: (+36)709384765

Email: bekeltetes@bacsbekeltetes.hu

Honlap: http://www.bacsbekeltetes.hu

Baranya Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 7625. Pécs Majorossy Imre utca 36.

Telefon: (+36)72507154, 20/2833422

Email: info@baranyabekeltetes.hu

Honlap: http://www.baranyabekeltetes.hu

Békés Vármegyei Békéltető Testüet

Cím: 5600. Békéscsaba Penza ltp. 5.

E-mail: bekeltetes@bmkik.hu

Telefon: (+36)66324976

Fax: (+36)66324976

Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3525. Miskolc, Szentpáli u. 1.

Telefon: (+36)46501090 (új ügyek)

(+36)46501871 (folyamatban lévő ügyek)

Email: bekeltetes@bokik.hu

www.bekeltetes.borsodmegye.hu

Budapesti Békéltető Testület

Cím: 1016, Budapest, Krisztina krt. 99.

Telefon: (+36)14882131

Email: bekelteto.testulet@bkik.hu

Honlap: bekeltet.bkik.hu

Csongrád-Csanád Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 6721. Szeged, Párizsi krt. 8-12.

Kamarai kapcsolattartó: Jerney Zoltán

Telefon: (+36)62554250/118

Ügyfélfogadás: H-P: 9:00-11:00 között

E-mail: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 8000. Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.

Lencsés Hajnalka békéltető testületi ügyintéző

Telefon: (+36)22510310

Email: bekeltetes@fmkik.hu

Honlap: https://www.bekeltetesfejer.hu

Győr-Moson-Sopron Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 9021. Győr, Szent István út 10/a.

Telefon: (+36)96520217

email: bekelteto.testulet@gymsmkik.hu

Honlap: https://bekeltetesgyor.hu/

Hajdú-Bihar Vármegyei Békéltető Testület

Székhely: 4025. Debrecen, Petőfi tér 10.

Ügyintézés helyszíne: 4025. Debrecen, Vörösmarty utca 13-15.

Telefon: (+36)52500710, (+36)52500745

Fax: (+36)52500720

Email: bekelteto@bbkik.hu

Heves Vármegyei Békéltető Testület

Cím: 3300. Eger, Hadnagy utca 6. földszint

Telefon: (+36)36416660/105 mellék

email: bekeltetes@hkik.hu

Levélcím: 3300. Eger, Postafiók: 440.

 

Bírósági eljárás:

Amennyiben a fogyasztó nem fordul békéltető testülethet, vagy az eljárás nem vezetett eredményre, úgy a fogyasztónaka jogvita rendezése érdekében lehetősége van bírósághoz fordulni.

A pert keresetlevéllel kell megindítani, amelyben az alábbi információkat kell feltüntetni:

  • az eljáró bíróságot;
  • a feleknek, valamint a felek képviselőinek nevét, lakóhelyét és perbeli állását;
  • az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tényeknek és azok bizonyítékainak előadásával;
  • azokat az adatokat, amelyekből a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható;
  • a bíróság döntésére irányuló határozott kérelmet (kereseti kérelem).

A keresetlevélhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát amelynek tartalmára bizonyítékként hivatkozik.

 

Online vitarendezési platform:

Az Európai Bizottság létrehozott egy honlapot, amelybe a fogyasztók beregisztrálhatnak, így ezen keresztül lehetőségük nyílik, hogy online vásárláshoz kapcsolódó jogvitákat ezen keresztül rendezzék egy kérelem kitöltésével, elkerülve a bírósági eljárást. Így a fogyasztók tudják érvényesíteni jogaikat anélkül,  hogy például a távolság meggátolná őket ebben.

Magyarország is köteles ún. online vitarendezési kapcsolattartó pontot működtetni, ahol minimum két tanácsadónak kell rendelkezésre állnia, akik segítik a vitás feleket, ha az eljárással kapcsolatban kérdésük merülne fel. Ezt a feladatot hazánkban a Budapesti Békéltető Testület látja el. A 524/2013/EU rendelet alapján az Európai Bizottság által létrehozott online vitarendezési platform az alábbi linken érhető el: https://ee.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

Hatályba lépés dátuma: 2024.05.28.